Työtä kahvinviljelijöiden tukemiseksi ilmastonmuutokseen sopeutumisessa

Paulig Group

Vuoden ilmastotekomme

Jatkoimme coffee & climate-hankkeen kautta tärkeää työtä kahvinviljelijöiden tukemiseksi ilmastonmuutokseen sopeutumisessa: http://coffeeandclimate.org/

Siirryimme Porvoon paahtimollamme tuottamaan osan energiasta aurinkosähköllä ja jatkoimme kahvin paahtamista biokaasulla. Vuosaaren paahtimo käy edelleen kokonaan uusiutuvalla energialla.

Tutkimme yhdessä Luonnonvarakeskuksen kanssa kahviketjujemme hiili- ja vesijalanjälkeä: http://www.pauliggroup.com/study-almost-30-percent-of-the-climate-impact-of-coffee-comes-from-the-home-kitchen

2018

Sitoumukset

  • Biojätteen määrän vähentäminen aluksi kymmenellä prosentilla vuoden 2011 tasosta, ja vuoteen 2020 mennessä 25 prosentilla.
  • Vuonna 2016 Paulig liittyi energiatehokkuussopimukseen uudelle kaudelle 2017–2025. Tavoitteena on pienentää kokonaisenergiankulutusta Suomen toiminnoissa -4 % vuoteen 2020 sekä -7,5 % vuoteen 2025 mennessä vuoden 2015 tasosta.
  • Paulig on tehnyt vuonna 2015 kaksi sitoumusta kestävän kehityksen 2050-sitoumusmallissa. Ne koskevat uusiutuvien energiamuotojen käytön lisäämistä omissa operaatioissamme Suomessa sekä kahvinviljelijöiden tukemista ilmastonmuutoksen aiheuttamiin vaikutuksiin sopeutumisessa.

Saavutukset

  • Biojätteen määrä on Vuosaaren paahtimon toiminnassa vähentynyt 24 % vuoden 2011 tasosta.
  • Kokonaisenergiankulutuksessa on Suomen toiminnoissa ei ole tapahtunut vuodesta 2015 suuria muutoksia, mutta samaan aikaan uusiutuvaan energiaan siirtyminen on tuonut merkittäviä kasvihuonekaasupäästöjen vähennyksiä.
  • Olemme asettamassa konsernin tasolla uusia ilmastotavoitteita.
  • Helsingissä paahdamme kaiken kahvin biokaasulla ja Vuosaaren paahtimo käy kokonaan uusiutuvalla energialla

Yrityksen kuvaus

Paulig on kansainvälinen elintarvikealan perheyritys, joka tunnetaan korkealaatuisista merkkituotteista ja palveluista. Yhtiön perusti Gustav Paulig vuonna 1876 Helsingissä. Yrityksen toimialat ovat Paulig Coffee, Paulig Foods ja Paulig Snacks. Sen brändejä ovat Paulig, Santa Maria, Risenta, Gold&Green ja Poco Loco. Pauligilla on 2 000 työntekijää 13 maassa ja sen liikevaihto vuonna 2018 oli 907 miljoonaa euroa. www.pauliggroup.com

Pauligin logo